Wij zien het gebeuren dat door het leveren van goede producten of diensten klanten tevreden zijn, het aantal opdrachten toeneemt en er steeds meer medewerkers bij komen. Echter is hierdoor alleen informele communicatie, leiderschap niet meer voldoende.
Misschien heb jij ook wel het gevoel dat er taken en verantwoordelijkheden zijn die eigenlijk niet meer bij jou als ondernemer horen te liggen. Herkenbaar? Deze zogenaamde leiderschapscrisis is volgens onderzoeker Greiner de eerste stap naar de volwassenheid van je bedrijf.
Om te voorkomen dat het succes van je onderneming wordt geremd, is het formeler inrichten van de organisatie de oplossing. Hierbij hoort ook het vastleggen van taken van medewerkers in functiebeschrijvingen. Build Up ondersteunt ook hierbij, want zoals wij in een eerdere blog lieten weten, is het bij het vastleggen van taken belangrijk dat er rekening wordt gehouden met de aard van het bedrijf en de omgeving.
Is alleen informele communicatie en leiderschap passend? Of is er eigenlijk al behoefte aan meer structuur?
Wij helpen je graag om je organisatie verder op te bouwen. Hoe we dat doen? Dat lees je hier.